שחפים מבואות חרמון - אודות כרמל
נווט למעלה
כרמל כותרצ.png
 
 
 
צוות הכיתה:
מורן , תמר , דליה
 
בכתה שלנו 9 תלמידים בגילאי 13-20. השנה הצטרפה תלמידה נוספת ושמה "מאיה" מהיישוב "מגדל" כך שאנחנו 10 תלמידים בכיתה. 4 מהתלמידים מהמגזר הדרוזי (שפת אם-ערבית).
התלמידים בכתה בעלי לקות שכלית בינונית מורכבת, ברובם: ניידים, גמולים, עצמאיים ברוב פעילויות היום יום, אך זקוקים לתיווך והשגחה צמודים.
כולם מבינים את רוב הנאמר להם, רובם יוצרים תקשורת מילולית ונתמכים בספרי תקשורת (מבוסס על סמלי pcs), יוצרים קשר חברתי עם הסובבים אותם.
כולם מזהים את שמם וחלקם גם את שמות חבריהם, בחלקם מזהים שמות אנשי צוות ומילים שימושיות אחרות.
אנו מאמינים כי לכל תלמיד ישנם כוחות (נקודות חוזק), שמהם הוא יכול להתפתח ולהתקדם. אנו מאמינים כי אם נאיר נקודות חוזק אלו ונספק לתלמיד את כל הכלים להם הוא זקוק, נוכל ל"המריא". ולכן, עיקר העבודה עם התלמידים היא הכנתם לעצמאות יומיומית . אנו נותנים לתלמידים כלים בכדי שיוכלו להיות עצמאיים בהלבשה, הפשטה, אכילה נקייה, היגיינה ועוד. בנוסף גם בעריכה ופינוי שולחן, עבודות משק בית, הכנה לחיי עבודה ועבודה מחוץ לביה"ס, ארגון תיק לטיול - פיקניק - בריכה, שימוש בכסף ועוד. כמו כן, אנו עובדים על אוטונומיה מחשבתית: בחירה, פתרון בעיות, הפעלת שיקול דעת וכדומה.
כל הלמידה היומיומית מלווה בהתמקדות רבה בתקשורת של התלמידים ביניהם והתקשורת עם הסביבה. יש שימוש רחב בכרטיסיות תקשורת וקלסרי תקשורת, מעט שפת סימנים, אביזרי תקשוב למיניהם וכדומה, כל זאת כדי לאפשר לתלמידים לתקשר כמה שיותר.
דבר נוסף שאנו נותנים לו מקום בכיתה הוא ההתמקדות בנושא החברתי, אנו מדגישים נורמות חברתיות תקינות ומאידך מנסים להכחיד אחרות. התלמידים משוחחים על מה מתאים ומה לא מתאים. התלמידים לומדים לשמור על פרטיותם, לסנגר על עצמם, להביע את בחירותיהם, העדפותיהם, רצונותיהם. התלמידים לומדים כיצד לנהוג כאשר הם פוגשים זר, מכר או חבר.
בנוסף לכל אלו התלמידים עוסקים בספורט, שוחים בבריכה, משתתפים בתזמורת בי"ס, פועלים במחשב, לומדים טבע ועוד.