שחפים מבואות חרמון - חזון שחפים בעברית
נווט למעלה
חזון עברית כותרת.png
 
אנו רואים את התלמיד כבוגר עצמאי ואוטונומי, בעל איכות חיים המסוגל להביע דעות, רצונות ורגשות.
תלמידים המסוגלים לכך ישתלבו במעגל העבודה במפעלים רגילים או מוגנים.
חלקם ינהל אורח חיים עצמאי בהוסטל והבוגרים, ברמת התפקוד הנמוכה ביותר, יהיו בריאים ומרוצים,
יהנו מאיכות חיים אופטימלית וישתפו פעולה עם המטפלים בהם על פי יכולותיהם.
 
 
אנחנו מאמינים:
* שלכל תלמיד ולו הפגוע ביותר מגיעה מסגרת הולמת ומקצועית שתענה על צרכיו וצרכי משפחתו.
* שכל תלמיד, ולו הפגוע ביותר, זכאי ליהנות מסביבה לימודית פעילה בהתאם ליכולותיו
ומוגבלויותיו.
* שתלמיד אשר צרכיו הבסיסיים מסופקים יהיה פנוי יותר ללמידה.
* שתלמיד נקי ומסודר בלבושו יזכה ליחס של כבוד מן הסובבים אותו.
* שתלמיד המקבל מידע על הנעשה עמו באופן המתאים ירגיש בטוח יותר וישתף פעולה.
* שבסביבת לימודים אוריינית קבועה, מותאמת ומכובדת ימצה התלמיד את יכולותיו בצורה מירבית.
* שתלמיד המצליח להביע עצמו באמצעי המתאים לו יחוש אחריות ושותפות לגבי הנעשה עמו.

אנחנו מאמינים - הלכה למעשה:
"האני מאמין" של בית ספר "שחפים" נבנה תוך חשיבה משותפת עם כל אנשי הצוות,
הוא נבדק ומותאם מחדש בכל שנה ושנה ומיושם הלכה למעשה לכל אורך סדר היום
בפעילויות השונות המתקיימות בביה"ס.

דוגמאות ליישום "האני מאמין":
* גם תלמידים אשר מצבם הבריאותי אינו מאפשר השתתפותם הפעילה בשיעורים השונים, מקבלים
את כל הטיפולים הפיזיים להם הם זקוקים בסביבה לימודית פעילה.
* מושם דגש רב במערכת השיעורים הכיתתית והבית ספרית, על שעורי היגיינה וארוחות בהם
לומדים התלמידים להיות מודעים להופעתם ולצורת אכילתם.
* אנו מקפידים על סביבה אוריינית מותאמת ומכובדת המאפשרת לתלמיד להתמצא בסביבתו
הקרובה ובכך לשפר את איכות חייו. כמו כן חשוב לנו ליידע כל תלמיד ולו הפגוע ביותר לגבי כל
פעולה העומדת להתבצע איתו.
* ניתנת לתלמידים אפשרות לכל אורך סדר היום להביע עצמם בכל דרך אפשרית כגון: לוחות
תקשורת, שפת סימנים, כרטיסיות, מתגים שונים וכו'.
 
 
מטרת בית הספר:
מטרת בית הספר היא להקנות עצמאות מירבית לתלמידים בתפקודי היום יום, הלבשה הפשטה, אכילה, שליטה בצרכים, מיומנויות תקשורת, העסקה בשעות הפנאי והקניית הרגלי עבודה בסיסיים, תוך שמירה מירבית על כבודם, כל זאת ברוח ל"ב 21 והחינוך הלשוני.
בית הספר מתנהל ברוח פלורליסטית, תלמידיו הנם יהודים חילוניים, מסורתיים, חרדים, ערבים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים, המגיעים לבית הספר ממטולה, קריית שמונה, חצור הגלילית, קצרין, גוש חלב, בית ג'אן, מועצה אזורית גליל עליון, בוקעתא, עין קיניה, ומג'דל שמס.
בשנת 1996 זכה צוות בית הספר, בפרס עידוד להצטיינות על שילוב האדם המפגר בקהילה מטעם קרן שלם.
בשנת 2001 זכה ביה"ס בפרס החינוך, במעמד נשיא המדינה, מטעם משרד החינוך והתרבות.
בבית הספר עוברים הכשרה מעשית סטודנטים לחינוך מיוחד ופסיכולוגיה ממכללת תל חי ואוניברסיטאות אחרות.